fbpx

VILLKOR

Kursen erbjuds av

 

B Group
Maglekildevej 7
4000 Roskilde, Danmark

Organisationsnummer: 5020790951

 

Tlf. +46 8-525 028 77
Mail: kundservice@innovativeacademy.se

Cookies- & integritetspolicy

 

Sidan använder cookies för att bland annat optimera användarupplevelsen. Läs mer om vår cookies- och integritetspolicy.

 

Tredjepartslösningar

 

Vi använder servicelösningar från tredje part, för säkra kortbetalningar på Internet.

Inställd kurs & Ändringar

 

Skulle kursen mot förmodan inte bli upprättad, kommer du motta full retur av kursavgiften.

Vi förbehåller oss rätten att flytta en undervisningsdag till ett annat datum (exempelvis på grund av sjukdom hos undervisaren) eller flytta till en annan lokal på en annan adress (dock alltid inom samma stad). I sådana fall kommer du att bli informerad så snabbt som möjligt, så att du har möjlighet att anpassa dig till ändringarna. Vi ger ingen kompensation vid dessa tillfällen.

Antagning

 

Din ansökan om en plats till kursen kommer behandlas efter sista ansökningsdagen. Om du blir antagen till kursen kommer du motta ett antagningsbesked per mail. I detta antagningsbesked kommer du att få vidare information om kursen samt kring betalningen av kursavgiften. Senast 3 veckor före kursstart kommer du motta ett informationsbrev per mail som innehåller alla detaljer och praktisk information angående ditt deltagande i kursen samt om de utsatta kursdagarna.

Din plats i kursen är först säkrad när vi mottagit en inbetalning av, hela eller en del, av kursavgiften. I förbindelse med det mottar du ett kvitto på din betalning.

Din anmälan är personlig och bindande, och kan därmed inte överlåtas till någon annan.

Betalning

 

Betalningen sker online eller via faktura. Online betalning görs genom den länk som du får skickad till dig per mejl i ditt antagningsbesked. Ska ditt företag betala för ditt deltagande i kursen ombeds du skicka ett mail till kundservice@innovativeacademy.se med följande uppgifter:

Ditt namn
Företagets namn
Adress
Organisationsnummer
Namn och mail till fakturamottagaren

Det är även möjligt att få en faktura som privatperson, då behöver vi istället dina personliga uppgifter.

 

Betalningen ska vanligtvis göras 7-10 dagar efter du fått ditt antagningsbesked. Det är möjligt att använda vår avbetalningsplan, där du har möjligheten att dela upp din betalning. Genom att betala hela eller en del av den fulla kursavgiften bekräftar och säkrar du din plats i kursen.

Avbetalning

 

Efter att du manuellt gjort din första inbetalning till oss kommer resterande av delbetalningarna automatiskt att dras via autogiro, den sista vardagen i månaden (läs mer om villkoren för automatisk kortbetalning under punkten ‘Automatisk kortbetalning’).

 

Autogirot upphör när hela kursavgiften är betald. Det kostar inget extra att använda vår avbetalningsplan, utan det är samma totalbelopp som när du väljer att betala allt på en gång.

 

Utnyttjar du avbetalningsplanen genom att delbetala över 4 gånger, dras 1812,50 kr per gång. Den totala summan blir således 7250 kr. Summan är inkl. moms.

Utnyttjar du avbetalningsplanen genom att delbetala över 5 gånger, dras 1450 kr. per gång. Den totala summan blir således 7250 kr. Summan är inkl. moms.

 

Utebliven betalning

 

Vid utebliven betalning läggs en påminnelseavgift om 100 SEK (inkl. moms) på.

 

 

Autogiro

 

Utnyttjar du vår avbetalningsplan, ger du samtycke till att delbetalningarna dras per autogiro under antingen 4 eller 5 gånger.

 

Så byter du betalkort

 

Om du önskar att byta betalkort ska du ingå i ett nytt betalningsavtal. Kontakta Kundservice på tlf: +46852502877 eller via mail: kundservice@innovativeacademy.se

 

Avsluta automatisk kortbetalning

 

Du kan välja att avsluta autogirot, och istället betala resterande belopp via faktura om du önskar. Om du vill stoppa en kommande dragning ber vi dig skicka ett mail till kundservice@innovativeacademy.se med ämnesraden “Stoppa automatisk kortbetalning”. Vi har möjlighet att stoppa din automatiska kortbetalning upp till 5 vardagar innan betalningen genomförs.

Avanmälan

 

Du har 14 dagars ångerrätt efter köp av varan (kursen). Väljer du att utnyttja alternativet delbetalning, startar ångerrätten samma dag du gör din första inbetalning. Du kan utan extra kostnad avanmäla dig från kursen inom ångerrättens giltighetstid, och då mottager du full retur på det belopp du betalat in till oss.

Vid verkan av ångerrätten inom dess giltighetstid ombeds du skicka ett mail där det framgår att du vill avanmäla dig från kursen tillkundservice@innovativeacademy.se med följande uppgifter:

 

Ditt namn
Adress
Mail
Telefonnummer

 

Det inbetalda belopp kommer returneras på det kort eller konto som köpet gjordes av. Av säkerhetsmässiga skäl överför vi inte beloppet till andra kort eller konton.

Efter ångerrättens upphörande är det inte möjligt, oavsett orsak, att få delvis eller full retur av totalbeloppet. Vid delbetalning är du alltid förpliktigad att betala kursavgiftens totalbelopp efter ångerrättens upphörande, oavsett hur många gånger du deltagit på kursen.

Tillgodobevis

 

Vid avanmälan senare än 14 dagar efter köpdatum, dock senast sista vardagen före kursstart, erbjuder vi att du kan motta ett tillgodobevis att använda i förbindelse till en kommande kursaktivitet. Du kan först motta detta tillgodobevis när du har fullföljt din betalning på hela kursavgiften.

Tillgodobeviset är giltigt i 1 år efter utskicksdatum. Skulle du vilja utnyttja ett tillgodobevis efter dess giltighetstid, så tillkommer det en avgift på 1500 SEK inkl. moms för att aktivera detta igen. Om du önskar att utnyttja ditt tillgodobevis, ska du kontakta oss i god tid före kursstart, så att vi kan reservera dig en plats på kursen.

Det är inte möjligt att sälja vidare tillgodobeviset till någon annan, då detta är personligt och bindande.

Frånvaro

 

Det är inte tillåtet att vara frånvarande vid mer än 2 lektionstillfällen. Om du är frånvarande vid fler tillfällen, kan vi inte utföra ett kursbevis till dig, då vi önskar att våra kursdeltagare uppnår högsta möjliga kunskapsnivå.

Vi ger inte tillgodobevis för enskilda missade lektioner, med undantag för långvarig sjukskrivning och/eller vid personliga omständigheter.

 

Personliga omständigheter

 

Skulle du under kursens gång vara tvungen att avbryta ditt deltagande på grund av oförutsedda händelser som påverkar ditt eller dina närståendes välbefinnande, erbjuder vi dig ett tillgodobevis, som ger dig möjligheten att ta de resterande undervisningstillfällena (lektionerna) på en annan tidspunkt. Vid långvarig sjukskrivning krävs ett läkarintyg för att få ett tillgodobevis för missade lektioner.

Priser

 

Alla priser är inkl. moms. I priset ingår material och kaffe/te under kursdagarna. Priserna kan ändras löpande. Köpet blir fakturerat till det pris som gäller på köpdatumet. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel.

Friskrivning av ansvar

 

B Group är inte ersättningsskyldiga för direkta eller indirekta förluster som följer av att den vara som beställts inte kommer fram i tid. Likaså är B Group inte ersättningsskyldiga i de fall den beställda varan skulle skadas i samband med situationer som ligger utanför B Group’s kontroll, som vid exempelvis krig, oroligheter, uppror, arbetskonflikter (ex strejk) och liknande.

Förbehåll av ändringar

 

B Group förbehåller sig rätten att ändra och uppdatera villkoren som gör sig gällande på hemsidan.

Har du några frågor?

 

Du är alltid välkommen att kontakta oss på telefon +46 8-525 028 77 (vardagar 09.00-16.00), på mail kundservice@innovativeacademy.se eller via vår chattfunktion.